aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

De Portugese cultuur leren kennen

Dag allemaal,

Vandaag leek het ons leuk om een eerste gezamenlijk berichtje te schrijven van ons 3 dus bij deze lezen jullie nu een tekstje van de drie Coimbra-girls zoals we onszelf graag noemen :)

Gisteren bezochten we 'Portugal dos Pequenidos'. Beetje te vergelijken met het mini-europa dat je bij ons in Brussel kan vinden. Alle belangrijke monumenten en historische momenten van Portugal kwamen we tegen op onze weg door dit leuke park, echt de moeite waard :)

Vandaag hebben we afgesproken met 4 Portugese studentes. Débora, Daniela en Sara, drie studenten verpleegkunde en met Mara, een studente geneeskunde. Ze namen ons vol enthousiasme mee naar een super leuk cafeetje waar we de befaamde Portugese pastel de nata hebben geproefd. En jawel, dit viel zeker in de smaak, beetje te vergelijken met een Belgisch rijsttaartje..

Om ons voor te bereiden op stage maakten we ondertussen kleine woordenlijstjes om ons toch iets of wat te redden in het Portugees vanaf maandag. Maar toen we eens wouden uitpakken met onze kennis bij onze vriendinnen, bleek er toch nog veel werk aan de winkel te zijn. Gelukkig konden de Portugezen er eens goed mee lachen en houden wij er de moed in dat het ons zeker ooit zal lukken om de taal iets of wat te kunnen gebruiken.

Vanavond zijn we ook eentje gaan drinken in een pub die bekend staat als een 'erasmus meeting point'. Het bleek een gezellig cafeetje te zijn in een leuke Grease-stijl.

Met wat zenuwen voor onze eerste stagedag maandag, vragen we jullie allemaal om te duimen! :)

Dikke kusjes van jullie Coimbra-girls,

Aude, Nele & Sara

Wist-je-datje van de dag: Vandaag is de zus van Sara, Sofie, jarig. Ze wordt 19 jaar. Via deze weg willen we haar ook nog graag een dikke proficiat en een onvergetelijke verjaardag wensen :)

Kim Verbeeck

Hallo allemaal ! Zo leuk om iedere keer jullie verhalen en wistje datjes te lezen! Zo te horen zijn jullie zich stilletjes aan het inburgeren bij de Portugezen :-)) Drie charmante verpleegkundige dames uit België gaan daar zeker een goede indruk nalaten. ;-) Amuseer jullie en geniet van dit leuke leerrijke avontuur ! Tot hoors !!! Xxx