aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Eerste stagedag

Goedenavond

Vandaag was het onze eerste stagedag en voor mij was het een behoorlijk heftige maar "goede" dag.

Om 9u kwam een leerkracht me ophalen op school om met me naar het ziekenhuis te gaan. Die leerkracht is niet mijn begeleider maar een vervanger om me naar de afdeling te brengen. Die kon geen Engels dus moest ik mijn beste Frans boven halen. Nederlands - Engels - Portugees - Frans, ik word nog een talenknobbel, haha.

Aangekomen op de afdeling bleek het dat ik op oncologie-hematologie sta. Ik blijf gedurende mijn hele stage (9 weken) op deze afdeling.
Zware afdeling en zeker in een andere taal. De hoofdverpleegkundige kon geen Engels enkel Portugees en wist eerst niet of ze een collega had die Engels sprak op de afdeling.
Gelukkig vond ze een jonge lieve collega, Joana, zelf op Erasmus geweest naar Finland met behoorlijk Engels. Ze heeft me de hele dag meegenomen en vanalles verteld (mijn hoofd zit boem boem vol).
Een zware afdeling, een hele uitdaging maar een hele lieve verpleegkundige die me zeker goed gaat begeleiden.

Morgen komt mijn echte leerkracht voor m'n uurrooster en al mijn vragen te beantwoorden. Ik kijk er naar uit!

Ik moet echt bijles Portugees hebben!! Want om in gesprek te gaan met ouders en kinderen heeft mijn Portugees nog heel wat verbetering nodig. Heb me vandaag wel al in het Portugees aan elk kind voorgesteld *trots*.

Ik kijk uit naar mijn stage en deze ervaring!

Liefs Nele xxx

p.s.: Sara brengt jullie op het einde van de week op de hoogte over haar stage!

Reacties

Reacties

Frieda

Het komt daar allemaal goed met de Portugese taal tussen die Portugezen ????.
Veel succes, en ook veel genieten van de andere cultuur!
Groetjes,
Frieda

tante jeanneke

Liefste Nele,
Ik heb met grote belangstelling je verslag over je eerste stagedag gelezen (heb ze allemaal al afgedrukt).
Het lijkt wel een redelijk zware stage, en als je dit nog negen weken kan volhouden (wat jij wel zal kunnen) dan heb je wel heel wat ervaring opgedaan !
Ik denk nog veel aan je en wens je heel veel moed en succes toe. tante Jeanneke

tante josee

Ge doet dat goed Nele

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!