aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Eerste stageweek in Coimbra

Bua noite,

Hier kom ik dan ook om kort te vertellen hoe mijn eerste stageweek verlopen is. Voorbije maandag werden Aude en ik verwacht op het international office van de verpleegkunde school om daar onze begeleidende leerkracht te ontmoeten. Marina bleek een superlieve vrouw te zijn die heel enthousiast was en ons onmiddellijk meenam naar onze stageplaats.

De stageplaats werd een Health Center. Aangezien dit in België niet bestaat wist ik niet echt wat te verwachten en heb dus daarom gewacht tot nu voor dit blogberichtje :) Een health center blijkt een centrum te zijn waar verpleegkundigen en artsen samenwerken om de gezondheidsproblemen van iedere leeftijd proberen te vermijden. Zo gebeuren er vaccinaties voor de allerkleinste en opvolging van de ouderen met suikerziekte of hoge bloeddruk. Het is daar dus een komen en gaan van alle leeftijden!

Ik zal hier 5 weken stage lopen en nadien (hopelijk, aangezien Portugezen graag op zich laten wachten voor concrete informatie) zal ik mijn laatste 4 weken binnen een ziekenhuis op cardiologie (hartafdeling) doen. Dit health center is een leuke ervaring ookal merk ik dat je er op puur verpleegkundig vlak weinig kan bijleren. Maar hoe dan ook, maken we er hier het beste van :)

Morgenavond gaan we met ons 3 ook eens de uitgangsbuurt van Coimbra ontdekken want met de drukke stage en vele taken voor school is dat er eerder nog niet van gekomen dus bij deze zijn we duidelijk helemaal klaar voor morgen ;)

Dit weekend staat dan weer een weersvoorspelling van 19 graden op ons te wachten, bijgevolg kijken we erg uit naar 'la fin de semana'.

Dikke kus,

Sara

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!