aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Stakingsdag verpleegkundige

Ola

Met de coimbragirls gaat het muito bem!

Vandaag staakten de verpleegkundigen omdat ze allemaal een 35-uren week willen want de meeste werken nu een 40-uren week. Daardoor hadden wij, studenten, vrij van stage omdat we het werk van de verpleegkundigen op een stakingsdag niet mogen compenseren.
Dit vonden we heel jammer (of toch niet zo!

Wink

Dus deden we gisteren een 2de poging om op stap te gaan. Deze keer met een strategisch plan. Nadat we een kebab hebben gegeten. Wij bleken (een van de) eerste klanten te zijn en de baas wou graag een foto van ons. We hebben wel nog enkele tips om zijn kebabs te verfijnen want als echte Limburgers weten we hoe een goede kebab moet zijn.

Daarna hebben we een powernapke gedaan tot 2u 's nachts, hebben we ons klaar gemaakt en om 3u stapten we de club binnen, niet veel volk te zien, om 4u stroomde het grote volk toe en hebben we goed gefeest tot ongeveer 6u. De muziek was goed, veel platen uit de "oude" doos en een afwisseling van Portugese en Engelstalige muziek.
De jongens zijn hier anders als de Belgische jongens, ze kennen iets minder schaamte en zoeken snel toenadering. Wat leidde tot grappige (en soms ongemakkelijke) situaties.

's Morgens hebben we wat uitgeslapen en zijn we gaan SHOPPEN (solden shoppen, joepie!). Er zijn hier 3 grote shoppingcenters waar we al een van hadden ontdekt, dus zijn we naar de 2de gegaan. Daar hebben we vanalles gekocht, hihi!

Toen we moe waren van al dat gewinkel zijn we teruggekeerd en hebben we samen gekookt (eerlijk, Aude heeft gekookt): tagiatteli met tomatenroomsaus en scampi's, jammie!! Dankje, Aude!

Laughing

Tot slot hebben we deze dag sportief afgesloten en zijn we naar de gym van onze school getrokken waar we hard ons best hebben gedaan. Ja ja, niet alleen ontspannen maar ook inspannen.

Kortom: top 2-daagse, dat ze nog maar eens staken

Wink
, mopjeuh!

Liefs, coimbragirls

Kim Verbeeck

Hallo Nele Aude en Sara! Dat kan inderdaad eens deugd doen even een vrije dag te hebben samen. :-) Hier zit onze stageperiode er bijna op. Nog één weekje stage op NICU te Genk. Het was een intensieve leerrijke ervaring. ;-) Maar ook zo lief om die kleintjes te verzorgen. Je hart smelt voor ze allemaal. Dank je wel om iedere keer zo een leuk verslagje te schrijven naar ons. Heerlijk om te lezen! :-) Liefs Kim xxx