aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

uiteten bij begeleidende leerkracht

Hallo allemaal

Gisteren was ik uitgenodigd bij mijn begeleidende leerkracht om bij haar thuis te gaan eten. Ik was wel wat zenuwachtig. (Ga ik het eten lusten? Hoe is haar familie? Wat moet ik zeggen? Aaah, spannend!).
Ik had voor alle zekerheid een taxi genomen omdat het ver en donker was en moeilijk met de bus. Ik heb mogen kennis maken met Buddy, de hond, haar 2 dochters (een van 16 en van 19), haar zoon (24 jaar) en zijn vriendin (die geneeskunde studeert) en haar man. Verder kreeg ik een rondleiding door haar prachtige huis (appartement met 2 verdiepingen), waar we op haar balkon over de stad keken. Je zag het forum, de universiteit, de lichtjes, de rivier, ... Kortom: het was prachtig!!
Daarna mocht ik mijn voetjes onder tafel schuiven en kreeg ik een heel Portugees menu voorgeschoteld en het werd me op het hart gedrukt dat als ik het niet lust, het echt niet hoefde op te eten. Maar het was lekker! Als voorgerecht een soort sla-soep, als hoofdgerecht een ovenschotel met "bacalhau", een typische vis die ze hier heel veel eten, en dan een hele tafel vol desserts. Ben voor de zelfgemaakte rijstpap met kaneel en een typisch gebakje gegaan. Er was ook nog chocomousse maar dat zou er over gaan ;). Je moet keuzes maken :D..
Om de avond te eindigen hebben we in de zetel, bij de haardvuur nog wat gekletst en werd er een foto gemaakt van mij en de leerkacht.
(Het was fijn om eens bij een familie te zijn want die van mij mis ik toch wel ;)!)
Tot slot heeft haar dochter me thuis gebracht. Het was echt een topervaring met veel warmte! Eentje die ik niet snel zal vergeten...

Vandaag heb ik met Sara een vervolg gebreid aan die leuke dag! Aude moest werken en daarna haar zus ophalen, spannend!
Sara had namiddag vrij dus zijn we eerst samen gaan fitnessen! Ja ja, je leest het goed, we zijn hier ook sportief. Daarna hebben we iets kleins gegeten in een Portugees restaurantje en zijn we de winkelstraat ingetrokken waar ik een supermooi paar Nikes bemachtigd heb! Sara had gisteren al een prachtig paar gekocht. Goeie schoenen met een dikkere zool zijn hier echt broodnodig met al dat gewandel op kasseien en heuvels.
We vonden dat we toen wel iets uit het nutella-restaurant hadden verdiend en hebben gesmuld van een heerlijke pannenkoek met choco en banaan (damn, we waren blij! We proberen hier allebei geen choco te eten en die pannenkoek met nutella smaakte echt). Als het water nog niet in je mond staat, het was echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel lekker!
Daarna nog wat inkopen gedaan en dan naar huis.

Het is hier dus dik inorde!

Tot snel

xxx Nele

Reacties

Reacties

Tante Jeanneke

Nele,
ge hebt nu al vanalles meegemaakt ! Fijn verhaal over het onthaal bij je leerkracht.
Amuseer je maar goed, en nu heb ik ook al het water in mijn mond, want het is nu etenstijd.
Kusjes en veel plezier volgende week met uwe Dries !

Nonke Patrick en tante Ann

Zo te lezen, heb je het daar prima naar je zin!
We beginnen je hier ook wel al wat te missen... vooral op zondagavond! Het is maar stilletjes aan tafel... hahaha!!!
Geniet er nog maar van en doe de groetjes aan Dries!
Dikke knuffel van ons allemaal!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!