aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

DAG 1

Wat een (leuke) dag...

Met de trein naar de luchthaven, met het vliegtuig naar Porto, met de metro naar een ander deel in Porto, met de trein naar Coimbra en met de huisbaas zijn auto naar ons kot. Een heel leuk avontuur dat heel vlot is verlopen.

Het kot is dik in orde. Niet heel groot maar wel heel proper. (Prioriteiten stellen ;))

De huisbaas van de andere 2 meisjes (Aude en Sara) was zo vriendelijk om ons rond te rijden in Coimbra om alles te laten zien. Aan de rijstijl moeten we nog wennen. En omdat het donker was en van het een naar het ander reden hebben we niet veel kunnen onthouden maar wel veel gezien.

We zijn pizza gaan eten (spot goedkoop) en daarna naar mijn kot gewandeld, of ja een poging gedaan tot, de weg wisten we niet meer helemaal goed maar door al die lieve Portugezen hier zijn we er geraakt. Ze zijn hier supervriendelijk! En de andere 2 meisjes zijn terug veilig op hun kot geraakt! (Zij zitten samen in hetzelfde gebouw).

Zo, morgen valies uitpakken en dan ben ik helemaal klaar voor dit avontuur!

Tot snel

xxx Nele

1ste WIST-JE-DAT-JE: Nog geen uur in Portugal of Aude had al touche. Een niet onknappe Portugees/Belg hadden we al in het vliegtuig leren kennen en zijn we dan meermaals op de luchthaven in Porto tegen gekomen waar we iets aten. Daarna kwam hij heel vriendelijk Aude (en enkel Aude) haar naam vragen zodat hij haar op Facebook kon toevoegen... :D
Dat belooft....

2de WIST-JE-DAT-JE: De treinplaatsen zijn hier genummerd en veel mooier dan hier. Je krijgt een wagon + zitje toegewezen. Dit wisten we niet.. Met onze valiezen (2 grote valiezen / persoon) zijn we de eerste wagon opgestapt. Toen we ons bijna geïnstalleerd hadden kwamen we er achter er plaatsnummers en wagons op ons ticket stonden en dat we in de allerlaatste wagon moesten gaan zitten. Dan hebben we ons hebben en houden verhuisd. En daar heeft de hele trein van mogen meegenieten en meegelachen. Dat zullen we alvast niet meer vergeten! :D

Kim Verbeeck

Lieve Nele, Aude en Sara! Wat een plezier om dit stukje avontuur reeds te lezen!! Ik kijk er naar uit om het vervolg te lezen ??????

Kim Verbeeck

De vraagtekens zijn normaal lachende gezichtjes :-))

koen en linda

leuk om dit te lezen! We hadden al wel wat gehoord, maar zo krijgen we een leuk verhaal te horen. Slaap wel, wij gaan dat ook doen (net thuis van onze tennisles). Droom zacht en een fijne dag morgen!

Tante Ann

Tof om te horen dat de heenreis zo goed verlopen is! Blijkbaar een avontuur op zich...
Maak er een fijn, gezellig en leerrijk verblijf van!
Veel plezier!
Dikke knuffel!!!
tante Ann

nobele onbekende

Leuk om alles te kunnen volgen, maak er een mooie, leuke, leerrijke unieke en veilige reis van dames.
Hier in België wachten de mensen op jullie die veel om jullie geven

tante Josee

leuk verhaal