aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Lissabon

Boa tarde,

ook ons tripje naar Lissabon zit er ondertussen op en natuurlijk willen we jullie ook met onze avonturen in de hoofdstad van Portugal jaloers maken.. :)

Woensdagavond arriveerden we in Lissabon waar we terecht kwamen in een hostel pal in het centrum. We sliepen er met ons 4 op een kamer voor 8 personen. Gedurende die drie nachten zijn we vergezeld door verschillende nationaliteiten: Belgen, Fransen, Britten,.. Een multiculturele kamer dat kan je wel zeggen :)

Op dag 2 besloten we een free chill-out tour te doen doorheen de stad, een gratis rondleiding doorheen de stad met de vrije keuze om achteraf een fooi te geven of niet. Gabriela, een Portugese furie, bleek een enorm leuke en enthousiaste gids te zijn die ons de leukste plaatsjes van Lissabon toonde met een bijpassend verhaal. Dit bleek echt dé perfecte manier om Lissabon te leren kennen zowel op historisch als op cultureel vlak!

Namiddag maakten we nog een wandeling richting een leuk park en 's avonds genoten we van typisch Portugees eten. Een aanrader van het hostel bleek een heel klein Portugees restaurantje te zijn. We kregen er enorm lekker eten voorgeschoteld voor een belachelijk lage prijs, op dat moment voelden we ons echt terug in Portugal en dat was zeker een fijn gevoel :)

De laatste dag hebben Nele en ik een fiets gehuurd aangezien we onze sportieve kant toch nog even naar boven wilden laten komen :) We deden een prachtige fietstocht langs de Taag richting Belem waar we natuurlijk genoten hebben van de wereldbekende Pastel de Belem en amai we moeten toegeven, ze waren echt wel de moeite waard.. :)

Kortom ook Lissabon was een onvergetelijk tripje! Volgende en laatste tussenstop voor we terug naar ons vertrouwde Coimbra trekken is Porto. Dit zullen Nele en ik alleen bezoeken, de harde kern houdt vol tot het einde!

Dikke kus,

Nele en Sara

mama Sara

Toch nog even zeggen....super meisjes...wat jullie samen beleven en wat jullie "samen" van deze erasmus stage maken...ferm! Geniet nog volop van de laatste dagen en sla ze samen met de rest op in jullie geheugen ...hier zullen jullie nog lang met een gelukzalig gevoel op terug kunnen kijken
dikke kus aan elk van jullie xxx