aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

die Portugese vriendelijkheid <3

Aaaaah.... :D :D :D

Elke keer word ik gelukkig van hoe vriendelijk de mensen hier wel niet zijn. Ik ga dat zoo missen! Hier enkele voorbeelden van dingen die me op één dag overkomen zijn.

- Ik heb woensdag mijn eindevaluatie en ben toch wel wat zenuwachtig. Had voor de zekerheid een mailtje naar mijn leerkracht gestuurd of ik nog iets moest voorbereiden. Ik kreeg een lief mailtje terug. Ze zei "Niet bang of ongerust zijn over de evaluatie, je hebt een hele goede stage gedaan." En zo stelde ze me toch wat gerust.
Dat zie ik bij ons een leerkracht niet mailen ;).

- Woensdag had ik late en toen het tijd was voor mij en de verpleegkundigen om te gaan eten, verscheen er plots een mama met kommen met eten. Ik begreep het eerst niet goed maar toen de tafel voor zes gedekt was en we met vijf "personeel" waren werd het me stilletjes duidelijk. De mama had voor ons gekookt, zomaar omdat Pasen was geweest, samen met haar zoon, een jongen van 18 jaar, mochten we onze voeten onder tafel schuiven voor een lekkere maaltijd. Allemaal een kotelet, risotto en brocolli, gebakken patatjes en spiegeleieren (doen ze hier bij alles). En of het lekker was. Eerst twijfelde ik nog om mijn boterhammen op te eten. Was het onbeleefd om mee te eten of was het onbeleefd om mijn eigen eten op te eten? Met schaamrode wangen zat ik aan tafel en ben voor de optie mee-eten gegaan en het was heel gezellig. (Ik denk dat dit de beste optie was ;))

- Tot slot was het na onze late aan het regenen en zoals jullie weten wandel ik altijd naar kot. Toen heeft een verpleegkundige aangeboden om mij naar huis te brengen, zo lief! Zo was ik op tijd en droog thuis.

De warmte die ik van de mensen hier gevoeld heb is onbeschrijfelijk!

Nu kijk ik volop uit naar de komst van mijn vriendinnen. Normaal zouden ze maandag komen maar door de aanslagen hebben ze hun vlucht herboekt en als alles goed gaat zijn ze morgenmiddag al hier, spannend!!

Snel meer!

Nele xxx

p.s.: Voor de duidelijkheid: Sara en Aude vertrekken dinsdag, 5 april, naar huis. Ik ga hen hier heel erg missen en blijf nog wat langer door mijn internationale bachelorproef, ik kom terug op vrijdag 15 april!

Reacties

Reacties

mama Sara

Hey Nele,
fijn dat je zoveel vertelt op deze blog, altijd leuk om te lezen :) Ik wilde je gewoon even zeggen dat ik het super vind dat je zo een fijne vriendin voor Sara geweest bent de voorbije drie maanden Zal zeker raar voor je zijn als Sara en Aude vertrekken maar jij bent ondertussen erg thuis in Coimbra dus dat gaat zeker lukken Als jullie allemaal terug in België zijn kijk ik er naar uit jou persoonlijk te leren kennen Groetjes

student

Daar kunnen de docenten bij ons nog iets van leren ! (Grapje)
Goed om te horen dat je zo liefdevol en warm wordt opgevangen
Tot snel

Nele

Anita, wat fijn om je berichtje te lezen!
Ook Sara is voor mij een hele goede vriendin geweest. We hebben samen veel gedaan, gelachen, beleefd en nog zo veel meer. Ik denk dat we deze vriendschap zeker en vast gaan verderzetten na thuiskomst.
Ik zou het ook heel fijn vinden om u te leren kennen.
Geniet van de thuiskomst van Sara, nu is het echt niet meer lang ;).
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!