aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Last but not least: PORTO

Voor onze laatste bestemming schoten we nog met 2 over, de harde kern zullen we het noemen.

We kwamen aan in een prachtig hostel, aangeraden door onze trotter, waar we heel de dag door gratis chocoladecake mochten eten, heerlijk!! (zeker voor chocolade-fans als wij)
Aangezien we pas in de vroege avond aangekomen waren hebben we niet veel van de stad kunnen zien maar wel hét gerecht van de stad kunnen eten: een "francesinha", in een daarvoor bekend restaurant. We waren net op tijd binnen want toen we terug gingen waren ze buiten aan het aanschuiven voor een tafeltje.

Daarna hebben Sara en ik ons teruggetrokken in de living. Waar ze echte zetels hadden en hebben we een avondje serie-kijken gehouden in de zetel, zalig! Dat was super lang geleden. Met een fleecedekentje en een cocktail in de hand (thema-avond van het hostel).

De volgende dag hebben we goed ontbeten, choco, broodjes, kaas, cornflakes, fruit, ... Alles was aanwezig. Vervolgens hadden we weer zo'n free-guiding tour gedaan maar onze Joao (de gids) kon lang niet tippen aan Gabriella (onze gids van Lissabon). We hebben wel de mooiste plekjes gezien en de heuvels bedwongen.

Tot slot zijn we de volgende dag nog naar een porto-wijnhuis gegaan. We moesten en zouden dat nog gezien hebben. Het regende hard maar hebben het weer getrotseerd en kwamen nat (en met een kleine omweg) aan het Taylor-porthwine-house. Aangeraden door de gids en het hostel. Voor €5 hebben we 3 porto's en een rondleiding gekregen, die echt wel de moeite was.
Porto heeft geen geheimen meer voor ons. Echte kenners zijn we nu.. We kennen ze allemaal.. Ne Tony, ne Ruby, ne Vintage...

Moe, gelukkig en voldaan kwamen we in Coimbra aan! Een hele mooie reis, in heel leuk gezelschap, die we niet snel zullen vergeten!

Liefs
Nele xxx

p.s.: Vandaag zijn we er weer ingevlogen. Schoolwerk en gaan lopen! Nu op naar de voetbal! Voor Sara en Aude begint hun laatste week maar ik blijf nog 18 dagen!

Johan Cruyff

Leuke afsluiter van de mooie vakantie!
Ga er nog tegenaan de laatste weken/dagen, we verwelkomen jullie snel weer thuis