aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Carnaval in Coimbra

Dag allemaal,

hier weer wat nieuws uit het jammer genoeg niet zo zonnige Coimbra. We voelen ons af en toe net in België met al die regen en de 12 graden. We hopen dus snel wat betere weersvoorspellingen op internet te mogen zien.

Vandaag is het hier carnaval en bijgevolg hebben Nele, Aude en ik alle drie een vrije dag en dat is dus de perfecte kans om de avond ervoor op stap te gaan en dat is exact wat we gisteren gedaan hebben. Na stage zijn Nele en ik nog goed gaan fitnessen zodat we de lekkere sangria 's avonds volledig verdiend hadden... :)

We gingen richting de grootste club van Coimbra, de nb, waar een grote erasmus carnaval party werd georganiseerd. Verkleed als engeltjes, Aude eerder als een duiveltje met haar vuurrode kousen, waren we helemaal klaar om een avondje te feesten. Het werd alweer een onvergetelijke avond met veel plezier!

Maar dit keer gingen we niet alleen op stap met ons 3 maar spraken ook nog af met Alien en Charlotte, twee studenten pedagogie uit Limburg en Antwerpen, die hier deze week arriveerden. We leerden ze kennen via de zus van Aude en nadat we zondag kennismaakte door eentje te gaan drinken hadden we dan ook geregeld om hier samen op stap te gaan met carnaval. Jullie kunnen niet geloven hoe leuk het was om nog eens nieuwe mensen leren te kennen en 'gewoon Nederlands' kunnen te praten, geweldig!

Op straat merken we ook dat het Erasmus-seizoen nu echt begonnen is. Veel meer mensen die je de weg ziet zoeken of vragen en die, net als ons, zich overal behelpen in het Engels. Het is hier drukker maar dat is fijn, de officiële opening van het Erasmus-seizoen is volgende week woensdag, alweer iets om naar uit te kijken! Hopelijk kunnen we dan alle drie ook klinken op goeie examenresultaten aangezien we die volgende week woensdagmorgen te weten zullen komen.

Vandaag werkte we alle drie een hele dag aan de duizenden papers die af moeten zijn tegen juni en vanaf morgen focussen we ons weer volop op stage zodat we de Portugezen blijven imponeren met onze verpleegkundige skills!

Dikke kus,

Sara

mama Sara

Hey meisjes De stageplek waar jij, Sara, en Aude terechtkwamen is misschien niet wat jullie verwachtten, maar de ervaringen die jullie opdoen op andere gebieden zoals sociale vaardigheden, zelfstandigheid, assertiviteit, cultuur,....maken van deze periode toch een opstapeling van ervaringen die jullie in de toekomst van pas zullen komen Zeker het feit dat jullie vriendschap sluiten met jongeren met andere nationaliteiten is toch een groot pluspunt. Toch meegeven dat de verhalen op deze blog altijd fijn zijn om te lezen en mooi jullie ervaringen verwoorden Voor alle drie een dikke kus XXX en voor Sara een extra stevige knuffel ;)

tante Jeanneke

Sara, Aude en Nele,
Bedankt voor alle nieuwsjes over carnaval in Coimbra.
Zoals ik zie hebben jullie het goed kunnen vieren, spijtig van het weer. Hebben wij hier ook !
Hier was het zondag ook carnavalstoet, ik heb gekeken samen met Mia en haar man.
Jullie hebben weer een paar nieuwe meisjes uit België leren kennen, fijn. En zijn Dries en Bram ook aangekomen ? Maak er maar een mooie tijd van !
Veel kusjes.