aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Dat is weer even geleden...

Hallo allemaal!

Weer even geleden dat jullie iets van ons gehoord hebben :D. Het is dan ook heel druk geweest. Het afgelopen weekend waren de jongens hier en we wouden hen graag het mooie Coimbra zien maar de weergoden hebben daar een stokje voor gestoken. Het heeft het heel weekend non-stop geregend. Met gevolg dat we voormiddag iets deden, van kleren, schoenen, jas wisselden (doorweekt) en namiddag met volle moed ons terug lieten verregenen. Daarom hebben we ook voor binnenactiviteiten gekozen zoals samen koken (soep voor de komende dagen, joepie!) en het shoppingcentrum (droge kleren kopen :D). Maar hebben we hen ook (gelukkig) de hotspots van Coimbra laten zien.
Veel gegeten hebben we ook! Dries en ik zijn voor valentijn hier in de straat in een typisch Portugees restaurant een hapje gaan eten. Wat we thuis voor een voorgerecht betalen, betalen we hier voor een hoofdgerecht! We hebben gesmuld en lekker gedronken (een porto in Portugal, Dries was gelukkig!).
De tijd vloog en voor we wisten moesten we weer afscheid nemen en dat is nooit leuk! Ze gaven ons het gevoel van "thuis" te zijn waardoor we onze familie ook meer misten na hun vertrek. Gelukkig is dat gevoel samen met de regen verdwenen en maandag scheen het zonnetje weer.

We hadden zondag ook uitleg over stage... We kwamen daar aan en dat waren allemaal nieuwe studenten. We hebben dus info gekregen die we al gehoord hadden maar ook wat nieuwe informatie kwam bovendrijven. Het was leuk om al die studenten van verschillende culturen te leren kennen. We zijn al vrienden op facebook met Malou, een Nederlands meisje, en met Charlotte, een Waals meisje dat in Tongeren haar middelbaar heeft gedaan en dus perfect twee-talig is.

Morgen is het DE erasmus-openings-party-van-het-jaar! Daar gaan we zeker naar toe, zoiets kunnen we niet missen ;). Daar kunnen we hopelijk onze punten vieren want die krijgen we morgenvroeg (spannend!).

Zo, dat was het!

Veel liefs en tot gauw,
Nele xoxo

tante jeanneke

Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad samen met Dries. Spijtig van het regenweer ! Ik wens jullie een hele fijne Party en hoop dat de uitslagen goed zijn geweest zodat jullie dat deftig kunnen vieren !
Groeten en kusjes !