aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Gezonde en sportieve Coimbra-girls

Dag allemaal,

weeral even geen berichtje meer op de blog geplaatst, maar zo voltijds stage doen en een huishouden runnen (aangezien we hier tijdelijk niet voor op onze liefste mama's kunnen rekenen), zorgt ervoor dat de dagen hier meer dan druk genoeg zijn :)

Deze week is er bij mij op de afdeling een studente van Macau en enkele Portugese studenten bijgekomen. De Macau-studente heeft dezelfde begeleider als ik waardoor ik, jammer genoeg, de leerkansen nu door twee moet delen. Anderzijds is het wel super om alweer geconfronteerd te worden met een totaal andere cultuur want amai Macau is weer een hele andere levensmentaliteit.. ;)

Woensdagochtend kregen Aude, Nele en ik ook onze examenresultaten van januari en JAWEL, ALLE 3 GESLAAGD! Ikzelf behaalde een 13/20 op verpleegkunde en een 15/20 op pathologie. Ookal is dat minder dan mijn vorige gemiddelde resultaten, toch ben ik er erg tevreden mee. Het diploma van bachelor in de verpleegkunde komt nu wel echt heel dichtbij :)

Vandaag mochten Aude en ik samen met de Griekse studente en de studente van Macau met onze leerkracht Marina mee om een workshop te geven aan kinderen waarbij we hen toonden hoe een lekkere fruitsalade of smoothie te maken. Deze workshop werd gegeven in kader van het project '5aodia' dat georganiseerd wordt om het aantal zwaarlijvige Portugese kinderen te doen dalen. De kinderen waren super enthousiast en daardoor werd het dan ook een supervoormiddag! Volgende week donderdag mogen we opnieuw mee en daar kijk ik nu al naar uit :)

Op sportief vlak laten we ons hier zeker ook niet kennen. Nele en ik zijn vaste klanten op de fitness. Als we binnenkomen weet de mevrouw achter de bureau al onmiddellijk wie we zijn. Nele en ik proberen zo vaak mogelijk samen te gaan sporten. Ik moet toegeven, het is een echt wel een goede extra motivatie om dan toch maar te gaan :) En als het niet lukt om samen te gaan door stage, motiveren we elkaar wel via oppeppende berichtjes want ons motto is 'Wij sporten niet om af te vallen, maar om te kunnen genieten van alle culinaire lekkernijen die Portugal ons kan bieden!' :) Natuurlijk is de fitness ook de uitgelezen kans om bij elkaar terecht te kunnen met onze verhalen en de moeilijkheden die we hier soms ervaren. De nodige girls-talk komt er dus zeker aan te pas :)

Ik mag morgen mijn mama en papa ontvangen voor een bezoekje dit weekend. Hoe spannend! Het is nog wat onrealistisch om te beseffen dat ik ze morgen na 6 weken eindelijk terug zie en hen kan tonen hoe ik hier leef en de dingen die ik hier doe. Deze ervaring heb ik uiteindelijk aan hen te danken en ik wil mijn ouders dan graag ook supertrots maken :)

Zondagavond staat er nog extra ontspanning op het menu. De Coimbra-girls gaan naar de cinema.. De film 'Singles' blijkt een superfilm te zijn dus kunnen ook wij deze zeker niet missen!

Duidelijk weer vele dingen om naar uit te kijken, wij genieten hier volop!

Dikke kus,

Sara

Reacties

Reacties

Meyers veerle

This zo leuk om via hier jou avontuur te kunnen volgen Sarah, het langverwachte bezoek van moeder en vader komt eraan, ik ben nu al benieuwd nr de verhalen dinsdag ???? geniet er samen van he ! Vele grtjs vanuit beverst !

Sara

Dankjewel Veerle. Leuk om te horen dat ook de tennis - girls onze avonturen volgen :) Mama en papa zijn ondertussen op de luchthaven dus begint spannend te worden! Vele groetjes terug vanuit Coimbra :)

mama Sara

hey ons bezoekje zit er ondertussen op ;(
ook al was het afscheid weer moeilijk, we zijn erg blij dat we hebben kunnen zien, ervaren hoe jouw leefwereld dezer dagen eruit ziet
vond het wel een beetje jammer dat we geen kennis hebben kunnen maken met Nele, zij lijkt me echt een toffe meid...maar wie weet als jullie terug in ons regenachtig landje zijn krijgen we alsnog de gelegenheid haar te leren kennen dikke kussen vanuit Bilzen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!