aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Drukke dagen & stijlvolle (a-hum) Portugezen

Hallo allemaal!

Gisteren was het een drukke dag voor mij (maar ook een hele leuke!). Ik wist dat er tijdens mijn shift een kindje naar de operatiezaal moest om een diepe catheter te krijgen en een ruggenmergprik. Dit had ik nog nooit gezien en wou ik wel graag zien. Mijn verpleegkundige had geregeld dat ik mee kon (super lief!).
Eerst moest ik natuurlijk een pakje aan doen voor het operatiekwartier. Kanariegeel van boven tot onder :D. Voelde me precies tweety ofzo! Maar het zat heel goed.

Vervolgens was er een ouder-activiteit voor de ouders van onze afdeling en die van de afdeling langs ons. Dit is een activiteit dat een samenwerking is tussen de school (studentenverpleegkundigen) en de afdelingen. De bedoeling is om de ouders even van de afdeling te krijgen en hun gedachten even af te leiden. De eerste 4 weken liep dit project ook maar dat heb ik toen aan mij voorbij laten gaan omdat 1) de studenten een week voor mij begonnen waren en 2) gewoon de afdeling leren kennen/begrijpen toen genoeg was voor mij. Nu zijn pas studenten gestart dus ga ik met hun inspringen. Het was een hele leuke activiteit! Ik had wat voorstellen gedaan om te doen (chiro-inspiratie) en ze hadden er iets van gebruikt. Vond ik heel leuk!! Binnen 3 weken ga ik zelf een activiteit voorbereiden over België (moet er nog over nadenken) en dan gaan ze me helpen dit te vertalen (want bijna niemand spreek Engels). Dus wordt vervolgd... :D

Tot slot kwam mijn leerkracht langs voor mijn tussentijdse evaluatie. Het was een hele positieve evaluatie. Ik kreeg enkele complimenten en ook een paar werkpunten zodat ik mezelf en mijn stage nog kan verbeteren. Ik ga er zeker aan werken en dan was een 17/20 als eindresultaat mogelijk.

Drukke maar fijne dag! (Net zoals de andere dagen!)

Liefs Nele

stijlvollle (a-hum) Portugezen
Oké, het is hier bergachtig.
Oké, er moet veel gewandeld worden.
Oké, er liggen veel kazeien.
Niet oké, die wandelschoenen!
Bijna iedereen heeft hier zo'n paar lage wandelschoenen (afschuwelijk lelijk, sorry!). Ik snap het bovenstaande maar er zijn ook stijlvolle oplossingen.
Je ziet hier dus echt mannen in pak en daaronder: wandelschoenen of vrouwen met een kleedje en kousenbroek en daaronder: wandelschoenen..
In de sportwinkels hier hebben ze (niet overdreven) ook 40 soorten paren om uit te kiezen!
Dus wie graag een goed paar lage wandelschoenen komt, Coimbra is the place to be!

Reacties

Reacties

tante Josee

proficiaat Nele.
Doe zo verder,goed bezig.

tante jeanneke

Lieve Nele,
Pas vandaag ontvang ik je drukke-dagen-verslag (wegens internet-problemen). Het is allemaal super-goed nieuws en ik ben fier op je !
Mama en papa zullen nu wel bij je zijn, dus geniet ervan !
De eerste helft is reeds voorbij en ik wens je een interessante volgende periode. En ook nog veel wandelgenot op de "Elegante" wandelschoenen.
Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!