aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

mama & papa & Anja & Ludo op bezoek

Goedemiddag allemaal!

Maandag mocht ik mama en papa (en hun reisgezellen Anja en Ludo) verwelkomen in Coimbra. Wat was ik blij om hen terug te zien en natuurlijk hadden ze ook veel lekkers en leuke brieven bij.

Omdat ze er al voor de middag waren en Coimbra op 1 dag bezocht kan worden, gingen we maandag naar Figuera da Foz, een stadje aan de kust dat volgens mijn student-collega (die daar woont) de moeite was. Omdat mama en papa een auto bij hadden konden we dat ook gemakkelijk bezoeken. Het was iets verder dan verwacht en het mooie uitkijkpunt dat ons werd verteld, vonden we niet dadelijk maar toen we er waren ... wat was dat de moeite! Een heel mooi uitzicht en padjes op de rots om nog verder te wandelen en van de natuur te genieten.
Vervolgens zijn we naar het centrum gereden en hebben we over de dijk een heel eind gelopen, iets gedronken, terug gelopen en de zon zien zakken in de zee.
Daarna zijn we iets gaan eten in "rosa amelia" een tip van mijn student-collega. Het restaurant noemt naar de kokkin die ook op grote foto's in het restaurant op hangt en die we in real-life hebben mogen zien en die ons haar creatie van scampi's en gamba's heeft voorgeschoteld (want we konden niet kiezen). Veel look, maar heel lekker! (Ook papa, geen vis liefhebber, heeft van zijn solleke genoten)

's Avonds mocht ik bij mama en papa op de hotelkamer onder de wol kruipen. Dat was een hele fijne verrassing van hun voor mij. Gezellig wat praten en in slaap vallen en 's morgens genieten van een lekker ontbijt met uitzicht op de stad.

Daarna heb ik hen door heel Coimbra geleid naar de toeristische plekjes maar ook naar "mijn" plakjes (school, ziekenhuis, mijn supermarkt, ...).
Namiddag een pastel de nata gegeten (zoals het hoort).
En met 26000 stappen (en zo'n 15 km) zaten we 's avonds in het restaurant bij mij in de straat, genietend van een porto en eenfrancesinha (typisch gerecht van Portugal, eigenlijk uit Porto). Helemaal voldaan en met een verbrand gezicht (want het was prachtig weer) hebben we afscheid genomen. Het waren zalige dagen! :D Dankuwel mama en papa, en Anja en Ludo!

Ik zit nu in de helft! Ik ga nog volop genieten van de komende weken (want ik heb het hier heeeeeeeel erg naar mijn zin) maar zal ook blij zijn als ik mijn zusje, Dries en mama en papa, de rest van de familie en mijn vriendjes weer een knuffel kan geven!

Tot snel xxx

Reacties

Reacties

Lauren !

Zaaalig om te lezen :) En ik ga de eerste van je vriendjes zijn die je knuffelt, joepieeeee XXX

Nele

Oh fijn om te horen Lauren!! :D
Bedankt voor de superlieve brief! Nu kan ik uitkijken naar jullie bezoekje en de vele knuffels! XXX

tante jeanneke en u zusje

Nele, dit was fijn om te lezen. Blij dat je zo 2 mooie dagen gehad hebt met mama en papa. Nele, blijf zo genieten van de tweede helft. Wij zullen ook blij zijn om u terug te zien. Dadelijk ga ik basketten.

Vele kusjes van tante Jeanneke en Franneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!