aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Wat een ervaring....

Hallo allemaal!

Deze week heb ik iets uniek mogen meemaken op stage, iets wat ik denk dat ik maar één keer ga meemaken in mijn verpleegsterleven.

Zoals eerder verteld doen ze hier elke dinsdag een activiteit voor de ouders om hen van de afdeling te krijgen. Deze week was het "modeshow" en ze hadden gezegd dat we als studenten model moesten zijn... Ik dacht: "Ah, dan krijgen we wat verkleedkleren ofzo..." Kreeg ik zondagavond een berichtje dat ik maandag in een winkel moest zijn om kleren te passen maar hoe laat konden ze me niet zeggen, typisch Portugees.. Krijg ik maandag een berichtje dat ik over 45min ergens moet zijn. Gelukkig had ik een vrije dag en is het gelukt..

Kwamen we aan in de winkel moesten we één voor één kleren passen. Ik keek even naar de merken en het prijskaartje en moest toch even slikken. Kleren van Guess, outfits van meer dan €200 en heel speciale kleren (zou ik niet zo kopen). Maar de uitbaatster van de winkel deed dit gratis voor de ouders en de afdeling (en had dan ook wat reclame).
Ze gaf ons outfits aan en was er niet snel tevreden over. Het moest allemaal perfect zijn en ze kon echt iets goed uitkiezen dat ook bij ons figuur paste. Beetje ongemakkelijk wel, zo kleren passen bij "onbekende" mensen.

Dinsdag ben ik dan 2u vroeger op stage aangekomen (andere studenten hadden vroege maar ik kon niet wisselen) want om 14u begon de modeshow, ale dat was gepland maar uiteindelijk begonnen we om 15u. Echt Portugees! Niemand die zich opjaagt dat we later zijn ofzo, allemaal op het gemakje.. (Ik moet er soms echt nog aan wennen!)
We moesten eerst allemaal geschminkt worden.. Niet zo wat subtiel mascara enzo, nee echt alles er op en er aan! Ze waren daar met 2 om ons professioneel te schminken. Daarna naar onze kleedkamer waar onze 3 outfits in volgorde klaar lagen (net echt ;)). We trokken onze eerste outfit aan en we kregen de boodschap dat we traag moesten wandelen want we waren met 8 en we moesten ons snel snel omkleden, zoals de echte. Daarom heb ik jammer genoeg van mijn 2de en meest chique outfit geen foto (omdat het zo snel moest gaan)!

Het was echt een dag om nooit te vergeten!!

En volgende week... is het mijn beurt! Ik ga een activiteit rond België doen! Verslag met foto's krijgen jullie dan zeker!

Veeeeeeeeeeeeeeel liefs!!

p.s.: Ik ga nog wat bekomen van mijn Late - Vroege - Nacht (het was weer van dat ;)) en uitrusten voor mijn Vroege - Nacht en dan 5 Vroeges! En dan ... hebben we hier VAKANTIE! (maar daarover later meer)

OH ja!!

We hebben vorige zaterdag ook mee gedaan met de urbantrail in Coimbra. Dit was een tip van de leerkracht van Sara en Aude die we daar ook in kleurige outfit en met een gekke hoed hebben gezien! (ze had die speciaal opgezet zodat we haar zeker niet konden missen)
We hebben toen een goede 6 kilometer door de mooiste plekjes van de stad gewandeld. Lopen was ook een optie maar dat was 12 km en we hadden de dag er na stage dus wandelen leek ons een beter plan. Het was heel leuk en gezellig!
We kregen een fluogeel sport t-shirt, een nummer en een pillamp. Na een geamuseerde opwarming vertrokken we! Onderweg en op het einde kregen we een flesje water en zijn we 's avonds moe en voldaan in ons bed gekropen want de volgende dag was het weer vroeg.
Daarvoor waren we trouwens lekker bacalhau gaan eten met z'n allen!

Zo, nu zijn jullie weer up-to-date.. Morgen mag ik de meisjes hier ontvangen en gaan Sara en ik ervoor ((na het sporten) inkopen doen, gaan we samen koken en onze vakantie verder plannen!

Reacties

Reacties

Oma en opa van Sara

Dank voor je mailtjes. Hier is alles OK. 's Nachts is het
nog wat fris( - 2 gr.),maar door de dag is het droog en
zonnig( 11 gr.)Zoals we jullie reeds gebriefd hebben,ver-
trekken we morgen naar Spanje: van 13 tot 25 maart).
We lezen dat jullie het daar goed maken. Goed je stage-
opdrachten verzorgen. Hartelijke groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!