aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Dia de Belgique

Boa noite

Vandaag was weer een top dag! In mijn vorige post ging het over "models for one day" en zoals ik toen schreef was het vandaag "Belgische dag". Ik heb deze dag mogen verzorgen en degene die mij kennen weten dat ik heel graag van die dingetjes organiseer.

Al een half uur op voorhand begon ik met het deeg te maken (mijn verpleegsterschort heeft er van mogen mee-eten).
Vervolgens liet ik het bakken over aan mijn collega-studenten terwijl de ouders binnen kwamen en ik aan het volledige programma kon beginnen.
Een collega-studente (Andreia) vertaalde alles wat ik in het Engels zei. Was heel leuk want zo was het echt mijn activiteit.
De activiteit begon met jezelf voor te stellen in het Nederlands. Ze spreken Nederlands zoals Franstaligen Nederlands spreken, heel grappig dus.
Daarna hebben we op een klassieker gedanst: Mooi weer vandaag van Bart Kaell. Ook de "neriz vermelhos" (Portugeze cliniclowns) kwamen piepen en danste mee.

Daarna had iedereen een wafel verdiend! We hadden geen toppings voorzien (daar vroegen ze allemaal achter, haha) want wij doen dat thuis zonder. Maar toen ze eentje op hadden, zeiden ze dat het niet nodig was.
We kregen tijdens het bakken de hele tijd bezoek van nieuwsgierigen die wouden proeven.

Vervolgens zijn we nog wafels gaan uitdelen op de afdeling aan onze kinderen omdat die niet van de afdeling mogen vanwege infectiegevaar. En aan de verpleegkundigen, punten scoren ;).

Om de activiteit af te ronden had ik mijn recept in het Portugees vertaald en daar langs "recept van het leven" met puntjes gezet die ze zelf konden invullen en meenemen om op te hangen.

Het was echt een hele leuke dag! En heb veel complimentjes gekregen :D.

Beijos,
Nele xxx

Wist-je-dat: Zaterdag heeft mijn zus met haar ploeg de beker van Vlaanderen gewonnen, apetrots was ik! Ik heb gedurende match de hele tijd de buzzer van de basketmatch van de sporthal van tegenover mij gehoord, alsof ik er toch een beetje bij was!
Maandag ontmoette ik in de eetzaal 5 andere studenten, een meisje was heel groot en ik weet dat ze hier een goede basketbalploeg hebben dus ik vroeg: "basket jij?". En jawel, die basket hier! Toen kon ik EINDELIJK aan iemand het artikel van de krant laten zien en een beetje stoefen. Ze was erg onder de indruk. Vertelde me ook dat ze 3 jaar geleden in het nationaal team zat maar wegens de drukte van school is moeten stoppen. Ik heb natuurlijk haar naam en nummer gevraagd want ze gaat me iets laten weten als ze thuis speelt en dan ga ik kijken, want ik mis het basket kijken toch. Ik ga niet vaak maar nu is het heel lang geleden! :D
Zo heb ik geleerd dat als je het niet vraagt, je het niet kan weten!

Voor de geïntereseerde:

http://wup.pt/olivais-surpreende-cab-finalista/ --> Het meisje van deze foto heb ik ontmoet!

https://www.facebook.com/olivaiscoimbra/?fref=nf --> Dit is de facebook pagina! Staat wel "Futebol Clube" maar het is wel degelijk van de basket!

Reacties

Reacties

geïnteresseerde vriend

Belgische wafels hoeven inderdaad geen topping om overheerlijk te zijn, dat jij dat kan organiseren daar kunnen we ons iets bij voorstellen. Maak er nog een fantastische tijd van !

tante Jeanneke

Proficiat Nele ! Je had die wafelbak goed georganiseerd en veel punten gescoord ermee !
Beleef de laatste maand nog met veel plezier en inzet.
En daarna een heel goed rapport voor je werkzaamheden daar in Coimbra.
Dikke kusjes.

TANTE JOSEE

Dag Nele.
Hoor dat je een beetje heimwee krijgt.
Maar wat ge nu beleeft, komt nooit weer.
je doet dat goed, heel fier op U
Lieve groetjes en een dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!