aude-sara-nele-coimbra-erasmus.reismee.nl

Van alles wat

Hallo allemaal!

De afgelopen dagen zijn druk maar ook leuk geweest, we hebben van alles mee gemaakt. Hier een kort overzicht:

Woensdag
Zoals jullie weten of niet weten vertrekken we maandag op vakantie door Portugal met de trein. Natuurlijk hebben we daarvoor ook tickets nodig. Sara had heel het internet al uit gepluisd naar de beste opties. Zo vertrokken we woensdag (na een goede fitness beurt) naar station B, buiten de stad, de man aan het loket sprak geen woord Engels en deed ook niet veel moeite om ons Portugees te verstaan. We wouden het bijna opgeven maar toen heb ik mijn chiro-skills boven gehaald en een random vrouw aangesproken die voor ons heeft getolkt. Volgens de man aan het loket moesten we naar het andere station. We dachten, we wandelen dat wel, is niet zo ver! Een dik half uur en vele verhalen later aangekomen op station A waren we heel blij waren te horen dat degene achter het loket WEL Engels konden maar dan wel van niets afwisten van wat Sara gevonden had (heel jammer!). Uiteindelijk hebben we onze tickets en zullen we maandag om 6u50 de trein richting Lagos, Algarve, nemen.
Daarna hadden we onszelf eens goed getrakteerd voor al dat gewandel en geregel op ne goeie hamburger met frieten in het erasmuscafé waar we heel de avond gezellig gezeten hebben.

Donderdag - Dia de escola
Donderdag was het hier "schooldag" een dag om de school te vieren en in de bloemen te zetten (en de school te bestoefen). Met een toespraak van de president van de school en een gratis lunch voor de studenten als je ingeschreven was.
Het lange wachten op de lunch werd beloond met een kamers vol eten (elke kamer had hetzelfde assortiment). Bacalhau com natas (typisch visgerecht) als hoofdschotel en vele lekker desserts en andere dingen. Ons buikje was lekker vol! Daarbij kon je witte wijn, rode wijn, fruitsap en water drinken.. Is nog eens een ideetje voor onze school ;).

Twee vriendinnen van de scouts van Lauren (mijn meest-awesome-geweldige-fantastische-lieve-grappige-coole-sportybootcampy vriendin) waren donderdag toevallig ook in Coimbra. Ze hadden me wat gestuurd voor tips en de slaapplaats waar ze wouden slapen was redelijk ver. Aangezien hier nog een kamer van 2 personen vrij was, had ik voorgesteld dat ze bij mij mochten komen slapen. Dat zagen ze zitten, na een belletje bij mijn huisbaas was het geregeld. En heb ik dus onverwacht bezoek uit België gehad. 's Avonds een cocktailke gaan drinken en samen gekookt, kortom: heel leuk!!

Vrijdag - VRIJ dag
Heerlijk!! Voor mij begint vandaag eindelijk de vakantie. Na 9 weken stage, wisselende shiften, veel belevenissen gaat deze vakantie zeker deugd doen.
De andere meisjes hebben er ook erg nood aan maar moeten morgen nog een shift werken. Daarna gaan we nog eens met z'n 3 en met andere verpleegkunde erasmus studenten op stap.
En dan maandag .. vertrekken we voor onze trip. Waar we wel gaan proberen vanuit elke stad een berichtje te posten.

Onze reis(voor de geïnteresseerden):

• Zondag 27/02: Porto - Coimbra

Snel meer dus!

Liefsssssssssssssssssss
Nele xxx

de meest-awesome-geweldige-fantastische-lieve-grappige-coole-sportybootcampy vriendin

Zo leuk om te lezen, ik tel af naar ons bezoekje !
Geniet van je vakantie want jullie hebben het allemaal dik verdiend , tot snel ! XXX

geïnteresseerde vriend

Die vakantie gaat jullie goed doen, hopen op mooi weer !